Godmorgon måndag!

Nu kör vi igång en ny vecka på hemmaplan, jag&lilleman.
Som vanligt blev jag väckt av skönsjungande lite gubbe, uppställd i spjälsängen och sedan blev det grötfrukost och macka för både lilleman och mamma. I vanlig ordning var det himla bråttom för Frank att få gröten i sig och det är riktigt bråttom med att få mackan i handen - hans absoluta favorit. När mackan väl är i händerna på honom är det lugnt ett tag och även jag får i mig lite frulle..
När Frank ätit klart fick han hoppa ner på golvet, själv satt jag kvar och läste tidningen och drack kaffe en stund. Det slog mig att jag faktiskt nuförtiden KAN sitta kvar en bra stund och läsa tidningen då Frank underhåller sig själv. Antingen går han in på sitt rum och leker eller också sitter han i vardagsrummet och läser i sina pekböcker/röjer under matbordet.
Två påklädningar och en hårtvätt (min) senare blev det dags för vila för Frank. Rutinen sedan ca två veckor tillbaka är att jag lägger ner honom i spjälsängen med napp och alla snuttarna, runt 10tiden och går efter en kort stund ut ur rummet. Då ligger han antingen kvar vaken eller också sitter ner och pratar. Efter en stund tystnar det och då har han somnat. En ganska angenäm rutin tycker jag som är van vid en något längre nattning. Idag hade han somnat halvsittandes, lilla gubben:)

Nu ska vi alldeles strax bege oss ut för att möta upp lilla Roffe, tio månader med mamma. Utelunch och bebishäng står på schemat!

Ha en fin måndag!

Köket efter morgonsaneringen.. Sommarens sista lejongap som jag plockat i rabatten på uteplatsen. Börjar bli hög tid att höststäda vår uteplats och plantera lite höst/vintertåliga växter. Kanske ett projekt för den kommande veckan?
 
Sötgubben imorse


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0