Sista jullovsdagen

Hej hopp bloggen,
nu var det alldeles för länge sedan igen!
Förhoppningsvis blir det fler inlägg framöver under det nya året.
Hösten som har varit har betytt nya jobb för oss båda här hemma och dessutom på heltid samt lilleman har gått sin första termin på heltid på förskolan. Pust, det har verkligen gått i ett kan jag säga så att bloggen gapat tom är inte så konstigt..
Nu förstår jag exakt vad folk menat med det där "pusslandet" som inträder när jobbet tar vid efter föräldraledighet och den är den riktiga småbarnslivet som ska levas med alla små och stora saker som ska sys ihop. Inte helt lätt.

Vi har varit långlediga hela familjen ända fram till igår då maken gick tillbaka till jobb. Eftersom vi båda jobbar inom skolvärlden kan det bli riktigt långa lov vilket är helt underbart speciellt nu när vi har barn.
Idag gjorde jag och lilleman en nostalgitur till Öppna förskolan och deras 0-6 års öppet. Personalen kallade oss för hemvändare och det kändes väldigt konstigt att vara tillbaka där. Som vi lekt och fikat där! Både under min långa föräldraledighet och förra våren. Blev påmind om en något misslyckad pulkautflykt - det var förskolepedagogen som påminde mig och oj kom på att det var i februari förra året men känns såå långt borta, ett annat liv!

När vi skulle gå hem protesterade lille herren bestämt och sa "nej!" flera gånger samt sprang ifrån sin stackars mamma. Det var typiskt 2,5 års ålder enligt förskolepedagogen där och hon berättade att det är en riktig topp av föräldrar som separerar när barnet är 2,5 år gammalt just för att det är en så påfrestande utvecklingsfas och period där förhållandet tar stryk och alla konflikter bidrar till irritation.
Det var väldigt intressant att höra då jag själv tycker att det ÄR en otroligt spännande och roligt men också påfrestande fas i föräldraskapet.

Nu har jag nattat Frank medans maken fixade hyrfilm och nu blir det soffan och fredagsmys. Ha en trevlig kväll alla!

Vårt julhem julen 2015 - men nu är granen utkastad. Lite tomt känns det men mest skönt..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0