London calling!

Fredag igen! Veckan har gått i organiseringens tecken - har fått organisering&förvaring på hjärnan och rensat och städat nere i förrådet flera kvällar i rad. Allt man spar på! Allt ifrån gratulationskort från min sjunde (!) födelsedag till gamla mjöktänder, makens peruk från svensexan etc. Tröttnade helt enkelt på kaoset och "kan vara bra att ha tänket". Vill inte få ångest varje gång jag går ner i förrådet. Ganska nöjd med resultatet faktiskt och näst står alla rum inne i lägenheten på tur.

Men först är det andra saker som gäller. Det är nämligen inte en helt vanlig fredag för min del. Snart bär det av mot Arlanda och hotelleövernattning där och imorgon bitti lyfter flygplanet till London. Det är en kompis som bjudit med mig på 50-årspartaj och det är inte direkt ofta jag blir bjuden på fest i London så självklart tackade jag ja! Det är blandade känslor nu inför min weekend, både härligt och roligt - det är liksom något helt annat än min vardag som mamma och föräldraledig, att prioritera sig själv och gå på fest. Samtidigt är inget så svartvitt i mammaland för även om man kan åka iväg och ha roligt så gnager det dåliga samvetet nånstans därinne och saknaden tror jag kommer bli enormt stor. Det blir ett äventyr och en prövning. Har försökt kramas allt jag kan och berätta för sonen att mamma åker iväg men kommer tillbaka. Visade även på hans jordglob vart jag åker någonstans.
Vid middagen nyss hade maken skrivit en liten lapp som han lagt på min tallrik där han önskade mig en härlig resa och ett "Vi älskar dig" undertecknat med hans och sonens namn. Blev nästan gråtfärdig..

Snart åker jag - här kommer jag London!

Älskade plutt kommer att sakna dig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0