Torsdagens äventyr

Idag har det varit full rulle. Vi gick upp vid klockan åtta, lite sent för vi fick bråttom med alla bestyr som behövdes göras inför vårt första besök i nya badhuset här i stan. Jag ville hinna handla ett par badskor till Frank, kanske inte helt nödvändigt men jag är så nojig när det kommer till sådana här saker och i mina mardrömsscenarior ser jag Frank springa och halka inne på badhuset. Nej tack, då stressat jag hellre järnet för att hinna med att köpa badskor innan vi ska träffa vårt badsällskap. Det blev alltså lite stress och bök med både badskor och lunch som skulle inhandlas innan, allt tar lite längre tid också då vi tar oss fram gående. 10.45 hade vi bestämt träff med en annan mamma från min mammagrupp och hennes syster med bebis. Vi var tre mammor, två ettåringar och en sexmånaders. Det kan inte bli annat än lite lätt kaos och allt gick ganska bra ändå måste jag säga men på slutet när vi badat klart och både ungar och mammor skulle bli påklädda då var det lite skrik, gnäll och kaos. Stackars unga tjejen som råkade befinna sig i samma del av omklädningsrummet, våra ungar for runt hejvilt och en kissade mitt på golvet varav en av oss brister ut till tjejen "Neej, akta kisset på golvet!". Ja, det var lite komik över det hela men det är inte heller det lättaste att göra sådana här saker med småbarn som precis lärt sig gå (springa!) och är i fasen upptäckavärldenvarjevakenstund..
Efter bad blev det lunch på restaurang med fin utsikt över hela staden, våra små lyckades hålla sig vakna hela lunchen trots minimalt med sömn under förmiddagen. Sedan blev det vagnen för Frank och då fick mammorna lite kaffe på maten. Efter lunch tog vi och promenerade hemåt igen, helt underbart höstväder och solen som tittade fram.
Väl hemma var jag inte länge, klockan fem var det dags att bege sig ut och träffa en kompis och köra träningspass. Sedan skulle maken ut och springa och då tog jag världens längta nattningspass, sådär som det tenderar bli här hemma när lillen är övertrött och kommit in i andra andningen. Pust, då gäller det att ha tålamod! Nu sover han sött i sin säng. Snart sover nog mamman också..

trevlig kväll på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0