Morgonstund har guld i mun

Till skillnad från förra veckan har denna vecka fått en riktigt bra start. Vår minsta familjemedlem har sovit hela natten flera nätter i rad och då menar jag mellan 7-8 på kvällen fram till 5-6 då det varit nappinstoppning/dricka vatten och sedan slumra till en stund till.
Riktigt skönt! Hoppas det fortsätter i samma takt. Igår verkade det även som att förra veckans invänjning av att sova en gång per dag gav resultat då vi fick till 1 h och 45 min sömn under dagen. Kanske är det sova inne som är grejen trots allt? Ja, det är mycket funderingar med sömnen för småbarnsföräldrar..

Igår hade vi en riktigt mysig morgon, sov till halv nio och satt vid frukostbordet till elva! Då satt Frank och läste i sina böcker, tittade ut på trafiken genom fönstret och jag kunde sitta och läsa tidningen och dricka kaffe utan stress. Vår nya ljusslinga piggar upp i höstmörkret och skänker lite begynnande julstämning såhär i novembermörkret. Än så länge har denna morgon gått i samma tecken, Frank är inne på sitt rum och leker just nu och jag fnular på om vi ska bege oss ut på en liten runda..

 
Ha en bra dag!
Novembermorgon


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0