Tired Supermom

Här kommer ett inte-så-lull-lulligt-rosamoln-inlägg. Istället blir det ett rakt från verkligheten där många dagar är underbara och somliga dagar är sådär och så vissa dagar som bara är jobbiga.
I-landsproblem jag vet men denna vecka har varit en av de jobbigaste veckorna sedan jag blev mamma.
Dels närmar sig jobbstart för mig med rasande fart och det är många frågetecken som hopar sig, fast anställning har jag vilket jag är glad för men det är mycket som är ovisst än. Det tär på mig just nu. Förutom det har jag under hela min föräldraledighet jobbat 5% på distans med webbrelaterade saker. På sistone har dessa 5% varit mera än bara 5% och jag har jobbat över mycket. Just denna vecka har det varit mycket, förutom två telefonmöten har jag jobbat några timmar och det har helt enkelt varit mycket med det. Lägg till att min högt älskade son (tro inget annat!!) har varit extra mammig, gnällig och skrikig - missnöjd nästan varenda minut som tillbringats innanför hemmet fyra väggar. En utvecklingsfas förmodar vi, alldeles snart fyller han 15 månader och en snabb googling visade att det nog finns andra också som upplevt något liknande med sina småttingar. Vad vi än ska göra vill sonen göra tvärtom och det är en hel del lägga-sig-ner-på-golvet-och-skrika. Vanligtvis har jag mycket tålamod men denna vecka har tålamodet sviktat några gånger. Vilket naturligtvis inte alls känns bra! Har känt mig otillräcklig, sur och trött. Vill vara supermamma, superfru, supervän, superdotter och lite till men det går ju inte att vara allt.

Nåväl, förutom de negativa har vi faktiskt gjort lite roligheter denna vecka också - bland annat kommit iväg till öppna förskolan, småbarnsrytmik idag och så har jag kommit iväg och tränat tabata och bodybalance en gång samt kommit igång igen med långpromenader med lite powerwalk.

Imorgon är det fredag och nya positiva tag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0