Back to work

Imorgon är den är här. Dagen då jag går tillbaka till jobbet från min superlånga föräldraledighet. Det är minst sagt många känslor och tankar inför morgondagen och kanske mest av allt inför det här med att kombinera familjelivet med jobb.
Det kändes så otroligt långt borta med jobb när jag gick på semester sommaren 2013 och hur kunde jag ens tänka jobb då när jag inte ens kunde föreställa mig hur vårt barn skulle se ut och vara och hur livet som mamma skulle te sig? Då var allt okänt och nytt, främmande framför mig och oss. Efter ett år förlängde jag min föräldraledighet och då kändes jobbet ännu längre bort. Tänk att tiden ändå går så fort! Och tänk vad jag förändrats under denna tid! Hela livet har förändrats. Därför känns det så otroligt konstigt att gå tillbaka som om allt skulle vara precis som vanligt när hela jag är en helt ny person.

Naturligtvis råkade det vara en otroligt krånglig nattning ikväll som aldrig ville ta slut på grund av att Frank knappt sov något under dagen. Till slut fick han komma upp en sväng igen och duscha med mig. Innan han fick komma upp ur sängen satt jag vid hans säng och lutade huvudet mot hans spjälsäng och då reste han sig upp och tittade mig rakt in i ansiktet, helt intill mitt ansikte och det kändes precis som att han ville säga "hejdå mamma, nu är det slut på våra månader tillsammans". Då var tårarna i ögonen kan jag säga.. Det blir ju lite av en separation, efter alla dessa månader som vi tillbringat så tätt, tätt ihop.

På många sätt blir det roligt att börja arbeta igen men det är komplicerat med många tankar och pusslande för att få det nya livet att gå ihop. Imorgon blir det fortbildningsdag så lite mjukstart, skönt!

Nu blir det sängen! wish me luck:-)
                                                             


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0