Hej vabruari

Hej februari - hej vabruari! Månaden som för småbarnsföräldrar stavas VAB som i vård av sjukt barn.
För att fatta mig kort har januari svischat förbi och varit galet intensiv och tuff. Jag har börja jobba igen, maken har tagit examen och fått nytt jobb ( inte ett utan två!), Frank har skolats in på förskola, vi har varit sjuka etc. Det har varit tusen olika saker och tusen olika känslor och en total omställning till verkligheten som barnfamilj efter en lång föräldraledighet för mig och pluggperiod för maken.
Vi kickade igång februari med feber, lilleman som är sjuk och visst följer vi alltså mallen vad gäller den höga vab statistiken denna månad. Idag har vi sysselsatt oss med att spana på plogfordon genom vardagsrumsfönstret ( så spännande tycken F!), ätit, plockat undan, sovit (länge och mycket för F), tagit tempen, torkat snor ungefär tusen gånger, lagat egen saft med råsaftcentrifugen (nu ska vi bli krya och proppa oss fulla med vitaminer). Vi har också hejat på pappa här på hemmaplan då han gjort sin alldeles första jobbdag efter examen! Hurra för det!

Eftersom Frank inte är helt pigg än lutar det mot en ny vab dag imorgon med och sedan är det bara torsdag kvar att jobba denna vecka. Häpp, en lite konstig vecka med andra ord..

/Mel


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0