1 april

Tiden bara rusar iväg och tänk att det redan är 1 april! Känns som att det var igår det var januari och dags för mig att gå tillbaka till arbetslivet med allt det innebär. Veckorna sedan dess har rullat iväg så otroligt fort och nu känns det som att vi verkligen åker karusellen som småbarnslivet är med vardag och jobb för oss båda två. Det händer så mycket varje vecka, både med Frank och på jobbet så bland känns det som att man knappt hinner med..
Denna vecka är en riktig lyxvecka för mig, jag har jobbat måndag och resten av veckan passar jag på och tar lite påskledigt tillsammans med Frank.
Idag gick vi upp halv sju och klockan åtta var frukosten uppäten och bordet (och köket!) sanerat. Halv tio var vi utanför dörren och det blev en långpromenad och spring&lek i närheten av en skolgård med stora gräsytor där jag kunde släppa sonen lös. Är det något jag kan sakna ibland är det utrymme att släppa sonen fri ute utan att riskera att han blir överkörd av en bil, annars älskar jag livet i "stan".
Efter en hel förmiddag ute blev det lunch hemma, en snabb våttorkning av vårt snuskiga köksgolv och sedan vila för lilleman. Efter vila och mellis är planen att bege oss ut för att köpa en liten påskpresent som vi tar med oss ikväll till väninnan&hennes barn! Funderar på blomsterlökar/frön i ett påskägg istället för det klassiska godiset. Blir perfekt att pyssla med tillsammans med barnen och de har en stor och fin trädgård..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0