En dag på BVC

Idag har vi haft en riktig heldag på BVC. Eller rättare sagt en halvdag men i en ettårings värld räknas det definitivt som en heldag.

Vi gick upp strax innan sju och halv nio kom vi ut utanför dörren och promenerade till BVC där vi hade första tiden halv tio. Det hade visst blivit något missförstånd för halv tio tiden som jag trodde var en privattid till tandsköterskan visade sig vara ett gruppinfotillfälle (som jag redan varit på när Frank var ca 5-6 månader gammal). Nåväl,på plats lyssnade vi till samma info igen. Efter det blev det ett stopp på ÖF (samma lokaler), där det var förmiddag med 0-2 års öppet. Frank lekte och jag fick äta väldigt gott nybakt bröd med kaffe. Fick med mig receptet - ska testbakas!
Sedan var det dags för läkarbesök och ettårskontroll. Passade på att fråga om sömnen och det var fullt normalt att barn i denna ålder vaknar någon gång per natt, det händer väldigt mycket utvecklingsmässigt och många barn drömmer mycket& sover oroligt. Bara för det var förra natten ganska bra, ett tillvaknande vid midnatt och sedan sova till sju. I övrigt såg allt toppen ut!
Efter läkaren var det dags att besöka vår BVC-kontakt Inga-Lill och få två sprutor i bägge låren. Usch, det var inte populärt och det gör ont i mammahjärtat att se sonen ledsen.
Det var första gången Frank själv kunde gå in till Inga-Lills rum. Så stor så fort!

Eftermiddagen gick sådär, rekordlite sömn och övertrött liten gubbe som vägrade sova. Det har varit lite gnälligt och skrikigt vilket jag tror beror på för lite sömn och vaccinet idag.. Vid halv sju var det akutläggning som gällde och sedan dess har Frank sovit som en stock - inte ett pip. En jobbig dag för liten. Konstaterar att vi i vanliga fall har en nöjd och glad kille som för det mesta faktiskt är på bra humör och hänger med på allt bara mat och sovrutinerna följs.
Imorgon är det en ny dag och då får vi besök av morbror!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0