Torsdagens äventyr

Idag har vi
- Ätit lunch och varit till öppna förskolan med två andra mammor och deras ettåringar
- Fick ett pysselryck efter middagen och snabbsydde en förvaringspåse av tyg. Blev helt ok med tanke på att det var första gången. Skapade definitivt ett sug efter mera pysslande! Under tiden lekte Frank med sin pappa, strax innan nattning fick påsen bli nappförvaring fäst i spjälsängen
- Jag och maken bröt våra latmaskekvällar och körde ett träningspass på golvet i vardagsrummet

En hemsk händelse idag var att Frank råkade snubbla till och slå läppen i asfalt när vi var på väg till Öppna förskolan. Han blev naturligtvis väldigt ledsen och grät hjärtskärande och det värsta var att det började blöda. Då kände jag mig som en hemsk förälder som inte hade koll på honom just där och då, det gör så ont att se sin skatt blöda. Som tur var det inget farligt men ändå.
På öppna förskolan var det mesta kul tyckte Frank, både bilar, leksaksköket och alla fina saker som hängde i taket. Många "titta!" just nu.

Imorgon väntar en rolig dag - Frank ska ha fredagsmys med farmor och själv ska jag gå på mässan Underbara barn i Älvsjö, Stockholm. Roligt!
Lillprinsen i söndags
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0