Regnig tisdag

 
Idag har det varit en ganska slö dag, mestadels tillbringad inomhus. Förmiddagen kom och gick, efter lunch fick jag ett trevligt samtal från en kollega. Vi pratade en ganska lång stund, det var länge sedan vi hördes av så det fanns mycket att avhandla. Samtidigt höll Frank på och röjde loss för fulla muggar - klättrade på diskmaskinen och drog ut allt som fanns att dra ut. Efter vårt samtal kände jag ett akut behov av att komma ut ur lyan och det tog sin lilla tid med påklädning av overall etc. innan vi kom ut. Ett smärre utbrott på gång var det också, inte jag utan hos lilla herren. Tålamod finns det inte mycket av hos min lilla herre som har spring i benen numera! Väl ute blev det en sväng till affären och sedan vårt stamställe parken. 
Lite projekt har vi också hunnit med på hemmaplan - gjort äppeljuice med råsaftcentrifugen och bakat gott bröd till morotssoppan vi åt till middag. På kvällen kom svärföräldrarna över en stund och drack kaffe & gosade med Frank. Frank blev glad av besöket och passade på att spexa lite. 
En bra dag. Dock måste jag säga att det blir galet stökigt här hemma med en ettåring som är överallt och vill "hjälpa till" med allt. En nyhet är att sakerna flyttar på sig - rätt vad det är ligger en sko inne köket och en slev i lekrummet och ja ni fattar..
Frank har varit lite gnällig stundtals och det beror nog på att han är förkyld igen. Alldeles hes, kanske efter skrikattacken igår. Stackars liten..
 
Nu tarjag kväll och gör sällskap med maken i soffan!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0