Redo inför vintern

Helgen före den som nyss varit var vår lilla familj iväg tillsammans med min mamma för lite vintershopping. Nu när vår "bebis" inte längre är så mycket bebis utan faktiskt går (springer!) och rör sig obehindrat krävs ju en helt annan vintergarderob än förra vintern. Och en helt annan planering också inför eventuella köp. Tänk att han låg still i sin fleeceoverall i liggdelen en stor del av förra vintern..Känns som att så mycket har hänt sedan dess. Jag känner mig ganska lost inför det här med vilken typ av utomhuskläder som krävs till ett litet barn men jag förstår ju klart att det a) blir blött när det regnar och b) troligtvis kommer att komma snö någon gång och c) min son kommer vela springa runt och ligga i diverse pölar och snöhögar.
Vi landade iallafall i att köpa en vinteroverall från Didriksons, Theron heter modellen och det riktigt smarta är att det går att förlänga både ärm- och benlängd med ca en storlek på grund av sömmar som går att sprätta upp. Smart! Det blev också ett par varmfodrade stövlar från Viking, underställ i ull och halskrage i ull. Vinterskor väntar vi med eftersom vi ändå har stövlar och två par höstskor, fötterna tenderar att växa snabbt på små fötter. Vantar och mössor har vi flera par av, har haft turen att ha både mormor och farmor som köpt dessa. Nu väntar vi bara på vintern men ska jag vara ärlig får den gärna dröja ett tag till - vill hinna njuta av alla fina höstfärger!

 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0