Lyxmåndag

Dagarna bara flyger iväg och snart är oktober månad slut och det börjar verkligen närma sig slutet på min föräldraledighet. Mycket blandade känslor gällande det minst sagt..

Helgen som varit har innehållit besök till Uppsala och lekdejt med mammagruppen med småttingar. Räknas även fredagen in så har vi hunnit med att träffa fyra småttingar i samma ålder som Frank. Det är så roligt att träffa andra jämnåriga för det är så galet mycket likheter även om alla såklart är sina egna unika personligheter.
Idag har Frank varit hela dagen hos sin farmor och farfar ute på landet. En lyxdag för alla inblandade, för Frank som fått se traktorer och mata hönor och mest av allt fått farmors och farfars fullständiga uppmärksamhet hela dagen lång. För farmor och farfar som fått egentid med barnbarnet och för oss föräldrar som fått lite sällsynt men värdefull tid för oss själva och för att rå om varandra.

På förmiddagen satt vi båda och jobbade, sedan blev det lite lyx i form av utelunch tillsammans och resten av dagen var det slacka deluxe som gällde, kaffe med fika intogs i soffläge kollandes på en av våra favoritserier på tv:n. Att få en dag och bara vara själva och göra vad som faller en i är galet lyxigt ibland tycker jag iallafall. Även om jag älskar sonen så att det gör ont är det intensivt att vara småbarnsförälder och att bara få sätta sig själv och sin partner i första rum för några timmar gör riktigt gott.

Vid femtiden kom farmor och farfar hem med Frank och vi passade på att bjuda på lite födelsedagsfika i förskott. Jag fyller nämligen hela 29 år på onsdag. Imorgon åker dock maken iväg på konferans så det blir en lite ovanlig födelsedag i år utan mannen.

Nu ska jag snart iväg och promenera med en kompis - välbehövligt med tanke på hur mycket fika jag tryckt i mig idag!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0