Ett år har gått..

Sedan jag fyllde år sist. Imorgon rättare sagt - hela 29 år gammal blir jag då. Tänk att jag är så "gammal" redan. Visst, fortfarande ung men definitivt vuxen. Det var länge sedan jag var nitton år och tonåring. På många sätt känns det som att det var igår jag var så ung men på andra sätt känns det som att det är hundra år sedan. Så många händelser och livsomställningar som hinner ske under en tioårsperiod.
Konstigast av allt är nog ändå året som gått sedan jag fyllde 28.
Då, för ett år sedan fyllde jag 28 år och var en alldeles nykläckt mamma. Frank var bara två månader! Då kändes det inte alls som att han faktiskt var så liten som han var. Tidsuppfattningen blir helt snedvriden när man blir förälder. Det händer så mycket på en så kort tidsperiod och när man är mitt uppe i det känns det som att det gått så lång tid fast det egentligen är så nytt och färskt.
Förra året blev jag firad av maken och Frank, fick gå på ansiktsbehandling på morgonen och kommer ihåg att det kändes riktigt lyxigt. Sedan blev det blommor och fika, fick ett presentkort till lokala underklädesaffären dit jag gick för att köpa amningsbh. På kvällen kom svärföräldrarna och satt barnvakt, tror det var första gången vi hade barnvakt. Då gick vi på restaurang bara maken och jag och kommer ihåg att vi tyckte det var så skönt och konstigt att äta i lugn och ro utan att bli avbruten. Bara två månader, så snabbt är man totalt inne i bebisbubblan och tycker att det är år och dagar sedan man satt och åt lugna måltider. Lustigt..

Idag har maken åkt iväg på konferans och vi har haft en riktig latmaskedag. Lite dåligt samvete över att vi inte kommit ut och fått någon frisk luft så det får bli en promenad ikväll. Nyss kom min mamma hem till oss och hon gör oss sällskap inatt och imorgon på min födelsedag.

Ett kollage från förra årets födelsedag


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0