Finaste husvagnen

Förra måndagen åkte jag och lilleman in till Stockholm för att ha lunchdate med min kompis. Förutom själva lunchandet hann vi även med lite butiksbesök och då passade jag på att slå till på lite förvaring till barnrummet här hemma. Jag har länge kikat beundrande på bilder av Rices fina "hus" - förvaringskistor tillverkade av bast, gjorda för att efterlikna hus. Kistorna finns i alla möjliga färger och modeller och är kanonfina. Efter att ha kikat runt på flera modeller och suktat så hade jag bestämt mig för en modell som bäst skulle passa in hos vår lilla kille. I måndags slog jag till och fick med mig den fina husvagnen som numera är till brädden fylld med diverse leksaker. Frank älskar sin husvagn och en av favoritsysselsättningarna är att ställa sig på knä och lyfta upp locket för att upptäcka allt fint som finns därinne... De glada färgerna verkar tilltala honom och husvagnen kommer säkert vara en kär ägodel i barnrummet i många år framöver.

Dagen idag har inte bjudit på några specialiteter. Vi har mestadels tagit det lugnt här hemma, meckat ihop vårt parasoll till uteplatsen, varit på långpromenad och jag gjorde några fynd på stan. Sedan det vanliga kvällsracet med middag, undanplockning och nattning. Snart blir det kvällsfika och en chokladbit eller två (eller en hel förpackning om vi nu ska vara noggranna..) Trevlig fredag på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0