En dag i Uppsala

Än en gång har blogginläggen lyst med sin frånvaro. Tyvärr! Mest på grund av att det är fullt upp precis hela tiden, varje minut varje dag. Vardagen är numera otroligt intensiv och dessutom har vi på sistone varit iväg på diverse aktiviteter. 
 
Igår var vi iväg till Stockholms centrum för lunchdate med min kompis. Eftersom vi har en restid på en timme enkel resa så gick i stort sett hela dagen till denna aktivitet förutom kvällsrutinen med middag &nattning.
 
Idag har vi också varit på resande fot - vi gick upp redan halv sex idag, vilket innebar att Frank fortfarande låg kvar och sov med sin pappa när jag hoppade in i duschen. Hör inte till vanligheterna numera, det vanliga är att vi vaknar av vår sons "skönsång"/babbel inklusive sparkar i ryggen eller petande i ansiktet..
Halv åtta gick bussen mot Uppsala och 1 1/2 senare var jag och lilleman på plats vid centralstation i Uppsala. Vi traskade vidare mot min arbetsplats som sedan jag sist jobbade flyttat till nytt ställe. Väl på plats träffade vi massor av "gamla" kollegor och det var verkligen roligt att träffa alla och få kramar&gratulationer samt möta alla glada ansikten. Det var första gången jag "visade upp" min lilla skatt på jobbet, det har inte blivit av före - mycket på grund av den långa resvägen. Av olika anledningar kommer jag tyvärr inte att vara kvar på min arbetsplats efter min föräldraledighet men det kändes bra att hälsa på alla och få ett avslut på det viset. Frank fick så mycket uppmärksamhet och komplimanger! En söt, glad gosse med mammas fina ögon fick vi höra!
 
 
Sedan var det dags för lunchdate med två andra kollegor på ett av mina favoritfik (barnvagnsparkering!!) där jag lunchat många gånger innan jag blev mamma. Själv känner jag mig mest nöjd över att det gick så bra att åka kommunalt hela vägen till Uppsala, varje gång jag åker iväg kommunalt ensam med Frank växer självförtroendet litegrann och jag känner mig säkrare och tryggare i att det faktiskt går att hitta på roligheter med en liten. Kanske en självklarhet för de flesta men inte alltid för mig som är förstagångsförälder.
 
Det blev lite shopping till min kille, The baby guest book från Designtorget och så en fin present från mina kollegor boken "Här är Lilla Anna". Tack så mycket!
 
 
 
Nu blir det soffan innan sängen, tror inte det blir svårt att somna ikväll..
Ha en fin kväll!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0