Rockiga gubbar och tid med morfar

 
Oj, nu har det hänt mycket sedan sist! Hela familjen njuter av sommarlov och dagarna går i ett. Dessvärre har sommarvädret inte varit så somrigt hittills, regn och kalla vindar mestadels men vi har förhoppningar om att bättre vädertider kommer..
 
Sedan lördag har vi haft en liten "minisemester" och bott på övervåningen hemma hos mina svärföräldrar. Vår lilla kille har fått premiärsova nere hos farmor&farfar fram till idag. Anledningen var att vi hade konsert inbokad sedan länge och planen var att skapa de bästa&tryggaste förutsättningarna för vår lilla kille att somna tryggt med farmor och farfar. De första två nattningarna var hemska! Frank gallskrek och var ledsen och arg och då värkte mammahjärtat otroligt mycket och hade lätt kunnat sälja våra konsertbiljetter på blocket för att istället stanna hemma, sådan ångest hade jag över att lämna över nattningen till någon annan än någon av oss. 
Tredje kvällen gick vi upp på övervåningen efter gemensam middag med farmor&farfar och den nattningen gick galant! Vilket gjorde att jag och maken vågade oss på att åka vara iväg från vår lillkille mellan lunchtid igår fram till klockan ett på natten då svärmor hämtade oss vid bussen, sedan sov vi på övervåningen hemma hos dem och Frank nere på deras rum. Inte riktigt en första sova borta "på riktigt" men nästan. Tycker han är lite liten ännu för att sova borta hela natten och jag är ganska mycket hönsmamma, fånigt kanske men sån är jag.
Bara att sova i samma hus men inte i samma rum som Frank tyckte jag var jobbigt..
 
Konserten då?? Jo, det var inga andra än Rolling stones på Tele 2arena. Stort att se ett av historiens största rockband! Otroligt häftig känsla och vi njöt av kvällen och kunde faktiskt släppa mamma/papparollen för en kväll och bara vara vi två en kväll på stan:-) Välbehövligt tror jag! Sällskap på konserten fick vi av min pappa och hans fru som även varit hemma hos oss idag. Inte ofta vår kille träffar morfar så det var ett uppskattat besök!
 
/Mel
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0