Onsdagens bravader

Dagarna går så fort som föräldraledig och ändå upplever jag det som att jag inte precis "hinner med" så mycket saker alla dessa dagar som kommer och går! Huvuduppgiften nu är ju trots allt att ta hand om mitt barn och ta till vara på varje minut även om vissa stunder kan kännas påfrestande. Tänker på det rätt ofta, hur fort tiden går och hur fort Frank växer. Småbarnstiden känns som en otroligt intensiv livsperiod som samtidigt bara rinner igenom fingrarna. Innan jag fick barn kunde jag aldrig föreställa mig hur mycket tid&uppmärksamhet en så liten person faktiskt kräver 24/7. Hur svårt kan det vara liksom? Tja, kan kräva all tid faktiskt.
Just nu är Frank inne i en mammig period och vill vara nära, nära i famnen hela tiden. Så fort jag försöker lägga ner honom för att pyssla med något annat en stund (värma lunch, plocka undan, klä på mig you name it!) så protesterar han genom gallskrik. Hemmet är inte i tipp topp form just nu - men vad gör det om tio år? Gäller att passa på att njuta av alla små stunder med min lilla pojke. Idag har vi inte gjort många knop, det har varit påklädning, lek under babygymmet och så har jag gjort ett försök till att få ordning inne på Franks rum och främst hans garderob som är katastrof. Det gick sådär, Frank fick sitta i sin spjälsäng och titta på men det var han sådär lagom nöjd med så fick avbryta det projektet. Resultatet blev ännu mera kaos inne på hans rum än det var när jag började..Det var hursomhelst roligt att se Frank sitta i sin spjälsäng då han knappt använt sig av den hittills. Just nu sover han mest mellan oss i dubbelsängen, hans vagga hänger i taket i vårt sovrum och spjälsängen har stått orörd inne på hans rum. Eftersom Frank äter med ca 2-4 timmars mellanrum så går det fortfarande mycket tid till matning&mys. Timmarna går fort med andra ord. Idag orkade vi inte ut på den vanliga promenaden, istället fick det bli en kaffe. Ibland får man vara lat!
En till bild på den otroligt fina buketten som jag fick av maken i lördags..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0