Augustivemodet

Efter en på många sätt fantastisk sommar som varit späckad med massor av familjetid sänker sig nu augustimörkret sakta men säkert över oss. Än är det sommar men hösten börjar kännas runt knuten..Jag har inte varit så aktiv här på bloggen och det beror på att det varit intensivt med massor av skojigheter.
För vår lilla familj väntar dock fortfarande ett par veckors ledighet och i slutet av denna vecka ska vi göra något spännande, nämligen åka iväg på vår första utlandsresa sedan vi blev barnfamilj.

Idag börjar 2 mammor i min mammagrupp med sina jobb och lämnar över föräldraledigheten till sina partners. Det känns vemodigt även om det inte är jag själv som börjat jobba! Det var ju nyss vi blev indelade i vår lilla "Gustav"-mammagrupp på BVC och hade vår första träff då vi tillsammans med pedagogen på Öppna förskolan skulle lista våra tankar kring detta med att bli mamma. Vi satt i soffgruppen på öppna förskolan och det ammades mer eller mindre konstant och vi skulle skriva på post it-lappar vad vi upplevde som positivt med att bli mamma respektive negativt. Sedan skulle vi sätta fast post it-lapparna på en tavla och diskutera kring vad vi skrivit. På det positiva skrev jag att det kändes mycket mera naturligt att bli mamma än jag någonsin kunnat föreställa mig. På det negativa kommer jag inte ihåg vad jag skrev men jag tror att det kan ha varit något om tidsbristen jämfört med innan.. Tänk att det redan är ett år sedan och våra små faktiskt inte är så små längre. Känns vemodigt även om det samtidigt är skönt att ha kommit en bra bit i sitt föräldraskap.En liten del av mig skulle ändå vela vara kvar för alltid i den där första bebisbubblan och bara ha spontana fikaträffar med mammorna i mammagruppen och babbla om det "nya" mammalivet, amma och dricka kaffe, mysa med bebis..
Nåväl jag kommer ändå fortsätta mina mammadagar även i höst men det blir med en betydligt vildare och aktivare liten kille än förra hösten.

Vi nu i sommar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0