Nu är lillprinsen döpt

Nu är vår lilla kille döpt! I lördags gick dopet av stapeln och allt gick fint, ceremonin i kyrkan var vacker och samtidigt avslappnad vilket kändes väldigt skönt. Prästen var lättsam och tog till och med en liten paus när Frank började skrika, då fick kantorn spela en liten trudelutt och jag vandrade runt altaret med Frank i famnen tills han lugnade sig.
Vi hade i sista minuten fått tag på en duktig solist som sjöng "Handens fem fingrar" och "Utan dina andetag".
Så fort hon sjöng var vår prins som trollbunden av musiken och hade tydligen en intensiv ögonkontakt med solisten. En blivande musiker kanske?..
Själv var jag lite nervös strax innan vi skulle gå ner för altargången, känslan blir ju trots allt väldigt högtidlig med kyrkklockorna som ringer och musiken etc. Det kändes skönt att vi valde det lilla dopet istället för att ha kyrkan fullproppad.
Själva dopfikat gick också fint, lite kaos kanske då vi själva fick koka kaffe och ta fram allt fika på plats men det löste sig.

Idag är det exakt tre månader sedan Frank föddes! Känns som att tiden gått fort samtidigt som det känns som att han alltid funnits här. Att bli mamma är en av de största händelserna i mitt liv. Obeskrivligt och oslagbart! 100% mera kärlek i mitt liv, en kärlek som jag inte visste existerade innan jag kände den.

Bilder från dopet kommer!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0