Krabatens åk!

*Trumvirvel* - här är den, nämligen Krabatens blivande barnvagn! Som jag skrivit innan fick vi äntligen tummen ur och beställde barnvagn på självaste nationaldagen.
Vi har faktiskt inte alls gjort någon stor research kring olika vagnar och modeller, inte klämt och känt på flera olika utan mest kollar lite på nätet innan vi testade vår vagn i butik. Det finns ju hur mycket som helst att läsa om barnvagnar på nätet, tester och bloggar och allt möjligt men vi har inte riktigt orkat gå in så mycket i barnvagnsdjungeln. Läste om vår barnvagn på en blogg under tidiga graviditeten och tyckte att den kändes väldigt smidig. Kikade även lite på nätet på Buggaboo och den nyaste modellen, just nu kommer jag inte ihåg vad den heter men en vagn som ska fungera i allslags terräng. Men i slutändan känns just det märket lite väl dyrt så det var inte ens någon idé att åka och klämma på Buggaboo vagnar.

Och vad blev det då undrar ni säkert?!
Jo, det blev en svensk klassiker nämligen Brios senaste modell som heter Smile. Vi bor i lägenhet inne i stan och var ute efter en smidig vagn med bra pris och det tror jag att vi lyckades pricka in! Det är oerhört svårt att veta vad som är viktigt att tänka på när det är första gången man köper något man aldrig haft användning av tidigare.. Så med tanke på det får vi väl upptäcka alltefter vad som är viktigt att tänka på.
Jag tycker personligen att Brios vagn är snygg också så det är definitivt ett plus i kanten! Valet föll på en svart modell då det känns "tryggast" så, annars är risken stor att vi hade tröttnat tror jag.

Brios smile är tydligen en poppis vagn just nu och därför kommer leveransen att dröja tills mitten/slutet på juli så det var verkligen rätt tid för oss att fixa detta med vagn.
Som butikssäljaren konstaterade, klart vi ska ha en Brio då till och med självaste prinsessan Estelle åker runt i detta!

/Mel
Bild från babyland.se


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0