Week 36 och sista semesterveckan

Nejdå, inte min sista semestervecka men makens!
Tiden har bara rusat iväg som vanligt och även om vi inte gjort några större utflykter eller haft annat avancerat för oss har dagarna susat iväg i raketfart.
 
Helgen spenderades med ett efterlängtat besök - min pappa & med fru hälsade på för första gången i vår nya lägenhet. Eftersom min pappa och hela släkten, förutom mamma och lillebror är bosatt i Finland är jag inte så bortskämd med familjetid så det var väldigt uppskattat av mig att få pappa på besök. 
Speciellt nu då han fick se min stora, fina mage också och dessutom känna Krabat röra sig därinne i magen.
Förra gången min pappa var här var under våren och då bodde vi fortfarande kvar i vår gamla lägenhet och det var även vid det besöket vi "släppte bomben" genom att berätta för både min pappa, hans fru och min lillebror med flickvän. Däremot var min mage fortfarande rätt så platt då så inga synliga bevis fanns då:) 
 
Annat var det nu i helgen då jag kunde visa upp en riktig kalaskula.. Min pappas fru trodde stenhårt på att Krabat är en liten pojke då hon tyckte att jag inte gått upp i vikt någonannanstans än på just magen. Tydligen ger flickbebisar mera hull över hela kroppen. Vet inte alls om det stämmer men roligt är det med olika gissningar.
Hursomhelst gick vi ut och åt på lördagkvällen och då var även min mamma på plats så det var härligt att ha bägge föräldrarna på samma plats, händer inte så ofta:)
 
 
 
 
Bild tagna i fredags (vecka 36)
 

Idag har det varit en riktigt surig dag för min del. Vet inte riktigt vad det varit, men jag har känt mig både trött och grinig idag. Det har varit riktigt varmt och kvalmigt härinne i vår lägenhet och det har nog bidragit till mitt dåliga humör. Kroppen har känts mera otymplig än annars och jag har haft känslan av att inte kunna andas på ett bra sätt, känslan är att det inte går att fylla lungorna ordentligt med luft. 
Dagen har spenderats genom att göra en storhandling och sedan har jag tagit itu med ett tråkigt men välbehövligt röjarprojekt, nämligen gått igenom massor med papper som legat i hurtsen här under datorn. Det gick väldigt långsamt och jag höll på att tröttna flera gånger men det blev iallafall två pärmar iordningställda.
 
Imorgon är det bm-besök, roligt!
 
/Mel


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0