Gravidfotografering, check!

Igår var det dags för något roligt, nämligen gravidfotografering. Kändes roligt att få uppfylla den "drömmen" då jag länge tänkt att jag väldigt, väldigt gärna vill ta fina bilder på magen och oss när jag någon gång i framtiden är gravid. Och nu är vi ju i väntans tider och nu har vi även sett till att föreviga denna tid hos en professionell fotograf.
Det som känns extra kul är att det råkar vara vår bröllopsfotograf som fotade vårt bröllop sommaren 2010 som nu även tagit bilder på oss med gravidmagen. När vi gifte oss var det väldigt viktigt för mig att välja en bra fotograf eftersom bilder är något jag värdesätter väldigt högt. Vi har inte ångrat det en sekund att vi valde vår duktiga fotograf, det var inte helt gratis men så värt varenda krona. Älskar fortfarande att titta på de vackra bilderna från vår stora dag.
Nu råkade vi har tur då fotografen i fråga numera är bosatt och verksam i New York, på facebook såg jag att hon skulle tillbringa några ynka dagar i Sverige och att några få tider på en endaste dag fanns tillgängliga för bokning i Stockholm. Blixtsnabbt slog jag till och bokade in oss! Det är alltid svårt att "posera" framför kameran och personligen känner jag mig mest löjlig och inte alls som någon fotomodell men fotografen gav mig massor av komplimanger och tyckte att jag blev superfin på bilderna. Klart hon säger så till sina kunder men jag väljer iallafall att tro på de fina orden, det kan behövas då man som gravid inte känner sig på topp varje dag. Nu kommer det att dröja fyra-fem långa veckor innan vi får se bilderna och jag längtar massor till det, är så nyfiken på resultatet.. Den som väntar på något gott..

En midsommarbild tagen av maken. Det var inte alldeles lätt att hitta en somrig mammaklänning men det gick, från Mamalicious kommer den och är väldigt fin och somrig trots att den är anpassad till oss med stora magar. Hittade den på nätaffären stellaris och den kom hem på posten torsdagen innan midsommarafton, perfekt timing!
 
/Mel


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0