Vår julafton

 
Franks första julafton - och vår första julafton hemma som en familj på tre!
 
 
I år hade vi för första gången en julgran. Om jag får säga det själv så blev den så fin! En "Disney-gran" tyckte svägerskan och för att vara vår första julgran någonsin så var vi rätt nöjda med den. Men det var mycket att inhandla till den första granen! Julgransmatta, julgransfot, toppstjärna och såklart dekorationer..
 
En närmare titt på den fina granen.. Jag kom på idén att knyta rosetter av ett band jag hade sedan innan och vips så blev det några dekorationer att pynta med på "kala" ställen. 
 
 
Vi startade morgonen med lyxfrukost, innebar för min del rostade mackor med kallrökt lax,avokado och skagenröra. Mums! Sedan fick Frank sin första julklapp någonsin, en myspöl på 1,2 diameter från märket NG baby. En gigantisk lekmatta med höga kanter man väl beskriva den som. Hela familjen älskar den! Mycket mysig även för oss vuxna att ligga i tillsammans med Frank och skulle Frank inte finnas så skulle jag lätt ligga och softa i den ändå..
 
Vid klockan två fick vi besök av min mamma tillsammans med en god vän och vi intog glögg och umgicks. Kalle Anka på tv:n fanns med på ett hörn och sedan förberedde vi med dukning och fördrink.
 
Klockan fem kom mina svärföräldrar tillsammans med svägerskan och då kunde julfirandet börja.
Vi bjöd på en isad äppelfördrink (vitvinsglögg med äppeljuice, äppelbitar och isbitar - enkelt men gott) och sedan hjälptes vi åt för att värma allas medhavda mat. Vi körde en julknytis eftersom ingen av oss hade någon lust att stå fastkedjad vid spisen i flera dagar innan. Bättre att hjälpas åt tyckte vi.
Efter julmiddagen var det dags för julklappsöppnande och kaffe med chokladmoussetårta, julgodis och mina christmas cupcakes. 
Frank fick en hel del paket, bland annat en del kläder i storlek 74 vilket vi blev glada för eftersom det är välbehövligt med en påfyllning av nya storlekar i hans garderob. 
Julaftonens mest minnesvärda ögonblick var då svärmor upptäckte något som vi båda totalt missat - att Frank fått sina första två tänder!
Inte konstigt att han varit lite skrikig nu innan jul, att få tänder gör ont!
Allt som allt var det en lyckad julafton och min bästa julklapp var ett stativ till fotokameran och ett nytt objektiv. Tack älskling för julklappen, den kommer att komma till användning.
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0