Det lackar mot julen 2013

Nu är den här, dan före doppardan..
De senaste dagarna har varit galet fullproppade med program och snart är det dags att "hosta" vår första julafton här hemma. Mysigt och ska erkännas lite ångestframkallande för en perfektionist som jag. Men mest av allt mysigt då det faktiskt är vår första jul som en familj på tre. Det gör också att jag så gärna vill att det ska bli fint och underbart, minnesvärt och allt det där. Men å andra sidan så är jag småbarnsmamma nu och idag har saker och ting flutit på allt annat än smidigt mellan varven då vi har en son som varit ledsen och skrikig samtidigt som vi fixat och donat precis hela dagen. Någonstans i min drömvärld hade jag hunnit med att tvätta rent sofföverdragen och lackat naglarna röda men men, jag tror knappast Frank bryr sig även om det är hans första jul.

Det jag/vi har hunnit med de senaste dagarna:
- Inhandlat vår första julgran och pyntat den. En mycket fin, tät rödgran excellent från Blomsterlandet. Disneygran sa svägerskan när hon var förbi och lämnade julklappar. Bra betyg!
- Sytt örngott och påslakan till Franks vagga i fredags
- Handlat vintervita amaryllis som förhoppningsvis slåt ut till imorgon.
- Sytt en bordsduk idag! Vi hade ingen tillräckligt stor så vi fick sy en av ett tyg som låg och skräpade här hemma.
- Lagat två pajer, en sallad och Leilas christmas cupcakes till julbordet.
- Slagit in alla julklapparna

och tuusen fler småsaker. Till exempel ammat och burit runt på vår lilla skatt.
Nu blir det sängen och imorgon är den här, julafton 2013 och vår sons första jul. Tänk att förra julen hade vi ingen aning om att han flyttat in i min mage. Nu är han här, vår lilla prins.

/Mel


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0