Två veckor till BF

Idag är det exakt två veckor kvar till vårt BF-datum. 
Det är lätt att stirra sig blind på själva datumet, men sanningen är den att bebisen kan välja att komma nu eller också kan det dröja hela fyra veckor tills vi får möta vårt barn. 
Här i Stockholms läns landsting är det två veckor man avvaktar tills igångsättning. Min barnmorska berättade att det på andra håll i landet är hela tre veckor som längst. Är glad att det inte blir så lång tid om det skulle dröja.
 
I en en av mina gravidappar står det som tips att det kan vara bra att passa på och fixa saker i hemmet, gå igenom lådor och skåp och dylikt.
Och om jag gjort detta! Den senaste 1 1/2 veckan har jag varit extremt effektiv, på gränsen till manisk och fixat med diverse projekt. Gått igenom i stort varenda låda och skåp i hela lägenheten. 
Äntligen, äntligen tagit tag i surdegen med garderoben. En hel dag tog det. Må det dröja en evighet tills det blir sådan oordningen igen:)
 
Har även hållt på med diverse pysselprojekt som lagt in papper i byråer, gjort egna babymobiler och barnvagnshänge, receptbok, egna pom poms etc. Även handlat ungefär en miljard grejer - allt som jag möjligtvis kan tänka mig behöva i form av amningslinnen till toalettgrejer. Lagat en hel del mat och fryst in en del för att göra  vår hemkomst från BB så smidig som möjligt. Gjort fint i Krabats rum, lämnat in fotografens gravidfoton på framkallning. Handlat en babynest och bärsele.
Ja en hel del alltså har jag pysslat med!
 
Det jag känner nu är att jag vill ta det lugnt (om det inte blir dags inatt då!). Bara landa i att jag/vi snart kommer att träffa vårt barn.
 
Jag har haft en underbar graviditet, varit pigg och framförallt lycklig. Tränat på Friskis och svettis fram till åttonde månaden. Pendlat till jobbet. 
 
Läst gravidböcker och tidningar, varit till fotografen och förevigat magen, gottat mig i barnrum och leksaker - gjort det mesta av denna fina tid helt enkelt.
 
Nu är det spännande att se när det blir dags!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0