The Bag - BBväskan

är packad och klar! Det som saknas är något ätbart i form av snacks, kanske lite frukt eller godis.
 
Det vi packat ner är följande:
Journal MVC
Legitimation
Förlossningsbrev
Hygienartiklar, parfymfria: shampoo,balsam,duschgel, tandkräm,våtservetter,läppcerat, tandborste,hårborste,hårsnoddar
Tofflor till mig
Mjukiskläder till mig
Ombyte till oss båda
Kläder och mössa till bebis
Bebisfilt
Amningslinne 2 st.
Bh-topp från apoteket (egentligen avsedd för bröst efter bröstoperation men har läst tips på nätet att funkar bra de första dagarna då mjölken rinner till, avvaktar med att handla amningsbh)
Vattenflaska
Laddare till mobil och kamera
Kamera
Vetevärmare - bälte
Övningshäfte från profylaxkursen
Några tiokronors slantar för fika-automat på BB
Cd-skivor jag hittade hemma med typ avslappningsmusik
 
 
Kändes som ett helt projekt att få till väskan! Men nu är den packad och klar, står inne i Krabats rum och väntar på rätt tillfälle.
 
 
Kanske överdrivet men har till och med inhandlat hygienprodukter i miniformat, parfymfria. Läste på nätet att bebisen kan vara känslig mot starka dofter.
 
/Mel


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0