Sista semesterdagen tillsammans

Idag är det sista dagen på min och makens gemensamma semester. Ska vi vara noggranna var det egentligen redan i fredags:) Hursomhelst är det alltså imorgon dags för jobb för hans del.
I år fick vi tre veckor tillsammans, känns konstigt då det varit vår sista semester någonsin då det bara är vi två - ja till och med lite vemodigt även om jag längtar efter vår lilla Krabat jättemycket. Dessa tre veckor har susat iväg i svindlande fart och själv har jag nästan två veckor kvar av min semester som sedan övergår i föräldraledighet.
 
Idag tog vi sovmorgon till halv tio, det är verkligen inte så ofta vi sover så länge vanligtvis sover vi till klockan åtta  om vi är lediga. Vi har pysslat lite hemma och även varit ute till ett av våra smultronställen, en liten strandplätt ute på en holme här i stan. Där åt vi varsin glass och drack kaffe, läste i våra romaner och njöt av solen.
 
Magnums glass stolen kiss med smak av äppelpaj. Mycket god, tummen upp av mig!
 

På tal om solen så har det definitivt varit en varm dag idag! Värmen tog på en höggravid kvinna och när vi kom hem efter vår tur som inkluderade en ganska lång promenad var jag tvungen att lägga mig på soffan för att vila en stund. Tyckte lite synd om maken som fick fixa middag till oss på egen hand men det gick bra det med.
 
Nu ska vi njuta av det sista som återstår av vår gemensamma semester, ha en fin söndagskväll!
 
/Mel


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0