Sista barnmorskebesöket??

Idag var det dags för det som faktiskt kan vara sista besöket på mödravårdscentralen under denna graviditet. Nästa besökstid är inbokad på självaste BF-dagen och om vi varit på BB innan det eller inte är det ingen som vet..
Skulle vi inte dyka upp nästa gång sa barnmorskan att hon förstår att vi har annat, roligare att pyssla med:)
 
De senaste dagarna har det verkligen sjunkit in hos mig att vår Krabat kan komma när som helst nu!
Jag känner däremot inte det som många höggravida kvinnor känner - att de är uttråkade och bara längtar till att bebisen kommer.
Självklart längtar jag till att vår lilla kommer men jag känner mig fortfarande energisk och har satt igång massor med små projekt som jag så gärna vill hinna göra klart:) Vore skönt att komma till det där uttråkade stadiet då man bara läängtar till att bebis vill komma till världen.
 
Som det är nu är jag verkligen inte sysslolös! Har svårt för att bara ta det lugnt och slappna av. Denna ovisshet över när förlossningen sker gör mig nervös och jag går runt på helspänn och känner efter minsta tecken i kroppen.. Barnmorskan försäkrade mig om att jag kommer att VETA när det är dags och att det bara är att lita på kroppen men det är svårt att stänga av knoppen..
 
Hursomhelst såg att jättefint ut och vi skrev en liten sammanfattning på min graviditet. Jag hade bara positivt att säga då jag haft en väldigt fin och härlig graviditet. 
Bebisen ligger med huvudet neråt, dock lite ruckbart så ej fixerad. Hoppas hoppas att Krabat inte hittar på tok och vänder sig!
 
Alla värden såg fina ut och vikten har hittills landat på plus åtta kilo sedan inskrivningen och det är jag mycket, mycket nöjd med. Trodde att jag skulle landa på minst 20 kilo plus.
 
Så nu lever vi i spännande tider och tar en dag, eller timme i taget!
 
BB-väskan packad!
 
 Kvällens pyssel - egna pom poms gjorda av överblivet silkespapper som jag fått "på köpet" då jag handlat något som varit inlindat i pappret. Man taget vad man haver! Blev helt okej men svårt att få dem helt runda i formen.
 
/Mel


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0