...och den ljusnande framtid är vår!

Igår var det en glädjens dag då tusentals ungdomar, uppklädda i vitaste vitt, fnittriga och saliga sprang ut från landets gymnasieskolor - ut i livet och allt som väntar där ute i det vuxna, egna livet.
Kommer ihåg min egen studentdag som igår. Redan sju år har passerat men jag kommer ihåg känslan av att hela livet ligger framför mig, som ett oskrivet blad.
Tänk om jag känt till alla överraskningar och händelser som väntade bakom varje hörn. All glädje och all smärta, det ljusa skrattet och de salta tårarna, alla underbara och grymma vändningar livet kan ta.
Tur är väl det att jag inte hade en aning! Annars är risken stor att jag aldrig hade gjort det där utspringet, språnget ut i livet.
För trots allt så blir alla händelser en del av dig själv, även de svåra och i efterhand kan man förhoppningsvis konstatera att allt som hänt gjort en till en starkare och bättre människa.
Idag är det nationaldag och vi har mjukstartat dagen med sovmorgon och lugn frukost. Vet inte än vad vi hittar på en dag som denna, än så länge njuter vi bara av att vara lediga mitt i veckan!
Njuter av mina vackra pioner som sprider sommarkänsla i vardagsrummet


/M


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0