Första arbetsdagen på det nya året - check!

Nu har jag jobbat den första arbetsdagen på det nya året. Det var en ganska lugn arbetsdag:-)
Vad fort en veckas semester går! Det känns som en hel evighet innan men går i ett nafs.
Jag har dock inte så mycket att klaga på, då jag tagit ut semester denna vecka torsdag och fredagen är ju en röd dag så det är bara två arbetsdagar kvar på denna vecka, inte illa.
Idag har vi sålt vår bil (inte sommarbilen utan vår vardagliga "bruksbil"). Det känns ganska tråkigt, mest för att vi haft bilen i många år och för att vi åkt mycket i den, många minnen kopplade till bilen helt enkelt. Också för att värdet på vår bil sjunkit drastiskt, den var billig när vi köpte den men köparen fick den till ett rekordbilligt pris. Rika blev vi inte på den affären.
Anledningen till att vi sålt bilen är att det i nuläget ser ut som att A inte får behålla sitt körtkort då han fått synbortfall som följd av sin olycka. Jag saknar tyvärr körkort. Planen är att ta körkort men vi ska spara lite pengar till som kan läggas på körskolelektioner.
Nu ska jag förbereda mig så smått för en ny arbetsdag och sedan krypa till sängs.
Julens sista amaryllis pryder vårt soffbord, snart ska julen städas undan men en liten stund till njuter vi av adventsstjärnorna som lyser upp i vintermörkret


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0