Glimtar från julhemmet 2012

 
I år har vi inte så mycket julpryttlar framme. Även om jag är en riktig blomnörd har jag hittills lyckats hålla mig till en amaryllis på kruka och två hyacinter. Det är ganska bra jobbat måste jag säga!
Amaryllisen har dessutom hållt sig från att blomma, mycket på grund av att jag faktiskt lyssnade på expediten i blomsteraffären som informerade om att man absolut inte ska vattna amaryllis om man vill att knopparna inte ska slå ut fort. Jag har inte vattnat den alls och den ser fortfarande ut som ovan, nu hoppas jag att den blommar lagom till julafton.
 
Årets nyhet i julpyntsväg är märket House doctors fina rådjur i porslin. 
Har sett dem i ett flertal bloggar och tyckte att de var så fina så jag blev inspirerad till att klicka hem egna från nätbutiken millamix
 
Eget "arrangemang" av mossa i en rund skål som vi hade som bordsdekoration på vårt bröllop 2010.
 
Årets adventsljusstake. Siffrorna i zink handlade jag på nätet för ett par år sedan.
 
 
/Mel
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0