En vinterhälsning...

från mig. Dagarna rullar på, känns tokigt att det redan är december månad. Julen närmar sig och nu i helgen är det dags för andra advent.
Denna vecka har bjudit på snökaos i Stockholms trakten. Själv har jag också varit drabbad, i onsdags tog det mig hela fem (!) timmar att ta mig hem från jobbet. Det är inte lätt när kommunaltrafiken helt ställs in. Idag blev jag tvungen att stanna hemma på grund av att inga bussar gick och jag har en lång resa för att ta mig till mitt jobb, pendlar över länsgränsen. Det var bara att vända hemåt och det kändes lite konstigt att promenera hem i mörkret klockan halv sju på morgonen. Som tur är fick jag jobba hemifrån. Förutom hemmaarbete har jag via telefonkonferans deltagit vid muntlig examination. Det var inte jag som skulle examineras, utan "min" kandidat från universitetet som i fem veckor följt mig på min arbetsplats. Det har varit jätteroligt att agera praktikhandledare åt en student och det kommer att kännas lite ensamt på jobbet på måndag då jag kommer att sitta ensam på kontoret. Det är också fascinerande hur mycket jag har utvecklats på dessa 2,5 år sedan jag tog examen. Känner igen nervositeten och osäkerheten som min kandidat emellanåt känt och det mest fantastiska är att jag kan se att det var jag för ett par år sedan men att jag idag är trygg och säker i min yrkesroll.

Nu ska jag fortsätta mysa med maken!

Ha en fin fredagskväll,

/Mel


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0