Min största önskan på jorden - en kram

För det mesta lyckas jag hålla min saknad och längtan i schack men det händer som ikväll att min saknad får sippra ut och det känns jobbigt för det är så ovisst när jag kommer att få uppleva det jag saknar igen. Jag saknar hela dig men jag saknar dig massor rent fysiskt. Det är nästan så att jag inte vågar tillåta mig att tänka på hur mycket fysisk kontakt vi har i vardagen för annars kommer min saknad att anta för stora proportioner som jag inte kan hantera. Jag saknar att få krama dig och känna dina armar hålla runt min kropp. Jag saknar att få känna din doft bakom örat och längs halsen. Jag saknar att få gå och lägga mig bredvid dig varje kväll och vakna upp bredvid dig varje morgon.
Hur länge kommer det att dröja innan jag får ge dig en kram? Och känna att du kramar mig tillbaka? Det blir ju inte riktigt samma sak när du ligger nedsövd och jag inte kommer åt dig ordentligt på grund av alla slangar som är i vägen...
Det värsta är att jag så gärna vill hålla dig levande i mitt minne och plocka fram ett minne likt ett hemligt guldägg så att jag nästan kan förnimma dig och hur det känns när du är i närheten. Men det känns som att det blir svårare och svårare när tiden går. Snart har två veckor gått och det känns redan hundra år sedan jag kände din kram.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0