En helg med familjen

Oj oj, här händer det grejer mest helatiden..
De senaste veckorna har innehållit allt ifrån en liten kille som lärt sig gå (vår lille kille!!) till en riktigt jobbig tandsprickning(dessa två samma vecka dessutom), fika med nya bekantskaper, småbarnsrytmik, bebisteater osv osv.
 
Vet inte hur många gånger jag skrivit det här men tiden går så fort. Det är helt galet vad dagarna bara kommer och går. Håller med till 100% med alla de tiotal föräldrar jag tidigare hört berätta om hur fort tiden går så fort man blir förälder. 
 
Denna helg startade med prinsesstårtfika på hemmaplan, barnvakt mormor = biodejt med maken. Detta var fredagen, ingen dålig start på helgen alltså. Lördagen bjöd på spontan middagsbjudning hemma hos oss, våra nya familjevänner med två barn - en ettåring och en lite äldre tjej. Mamman har jag lärt känna på mammaträningen i vintras och resten av familjen har jag också haft den stora förmånen att få träffa och jag måste säga att det är så roligt och uppfriskande att få nya vänner i vuxen ålder! Middagen hemma hos oss var både kaos (med tre barn varav 2 småttingar som far runt överallt mest helatiden) och väldigt lugnt på slutet då samtliga barn somnade och föräldrarna kunde sitta uppe en stund och bara prata oss vuxna emellan. Trots kaoset är det på något konstigt sätt härligt charmigt det här nya livet med barn och allmän kaos, även om det är hög ljudnivå och tio saker som händer samtidigt känner vi att vi verkligen gått all in för det här nya livet, med buller och bång och det är så roligt att känna så. Att man inte längtar tillbaka till strikta vuxenmiddagar med skinande rena, städade hem. Nu är det bara charmigt och kladdigt, skrik,skratt och gråt allt på samma gång. Och vi gillar det!
 
Söndagen har bjudit på strålande fint höstväder och vi har varit väldigt mycket utomhus, blev en familjeutflykt med fika utomhus och även lite fiske (mest maken, vi andra tittade på och njöt av höstvädret).
Nu väntar en ny vecka..
 
Ha en fin söndagskväll därute ni som tittar in..
 
Fredagsfika
 
Söndag och familjeutflykt

 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0