Den magiska annandagen..

 
God fortsättning!

Vi har firat jul hemma på våran gata och nu efter julafton har ett par riktigt lata dagar följt.
Idag har vi inte gjort många knop. Långfrukost och sedan var det dags för lunch och vila för lilleman, sedan gick vi ut en långpromenad och till parken jag och Frank. Efter det middag och lekstund, sedan nattning och som vanligt går timmarna efter det i rasande fart. Det värsta är att vi börjat med en riktigt dålig men ack så lockande vana, nämligen att vara uppe sent. Aj aj, det betalar vi för varje morgon när vår pigga kille ropar från sitt rum. Men jag ska inte klaga, han sover ganska länge på morgonen - idag fick han komma till vår säng vid halv sju och sedan gick vi upp vid halv niotiden.

Just idag känns som en extra speciell dag och jag tror att det alltid kommer att vara så. Det är nämligen idag för exakt två år sedan som vi tog graviditetstestet och det visade ett tydligt plus. Oj oj, det var så galet och stort - allt på samma gång. Kommer ihåg den totalt svindlande känslan av hur jag visste att precis allt, hela livet skulle förändras utan att veta exakt hur eller vad som väntade. För oss kom det som en oväntad bomb men verkligen som en julgåva efter en väldigt, väldigt tuff tid. Det bästa som hänt oss!
Idag blir han 16 månader, vår lillstora kille. Helt otroligt vad tiden går, det är så sant som alla säger att när man blir förälder går tiden läskigt fort. Tiden bara rinner iväg mellan fingrarna och man försöker fånga alla stora och små stunder som bara kommer och går i den galet intensiva vardag som småbarnslivet innebär.

Hoppas ni haft en mysig julafton!
Nu fortsätter myser här hemma..

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0