Första morsdagen & första krypstegen

Nu händer det mycket! Igår firade jag min alldeles första, "riktiga" morsdag. Förra året var jag visserligen gravid och på väg att bli mamma men i är känns det som att jag för första gången kan fira på riktigt. Dagen började med att jag fick sova ut till klockan halv åtta (underbart!), sedan blev jag bjuden på frukost med mousserande vin. Blev firad med paket och en stor kruka med ett olivträd. Roligt för vi gick förbi blomaffären ett par dagar innan morsdag och pratade om olivträden som stod utanför butiken och hur fint det vore på vår uteplats.. I paketet gömde sig en Muminmugg och två gröna Kivi-lyktor av finska märket Iittala.

Dagen fortsatte med att vi blev upphämtade av svärföräldrarna och det bar av mot Rånäs slott dit vi bjudit båda våra mammor( och svärfar) för att fira morsdag med en trerätters lunch. Lillprinsen höll sig vaken och ganska lugn&glad under förrätten, sedan fick maken söva honom i vagnen för en välbehövlig nap och vi fick äta varmrätten och efterrätten i lugn och ro. Vi hade även tid till att gå runt i de vackra omgivningarna och njuta av det fina vädret. En härlig och minnesvärd dag och en häftig känsla att fira morsdag och faktiskt komma på det att - just det, nu är jag mamma..

Idag är det också en speciell dag nämligen hela 9 månader sedan vår son kom till världen på BB. Det känns helt sjukt att det redan gått så lång tid sedan förlossningen och konstigt att det nu är lika lång tid han funnits till i världen som han var inuti mig i livmodern.
Vilken resa. Helt obeskrivlig och fantastisk. Att vara mamma är helt annorlunda än jag någonsin kunnat föreställa mig innan. Det som överraskat mig mest är kärleken, den gränslösa och gigantiska kärleken som jag känner.. En rolig sak som hänt idag är att vi började dagen med ett BVC-besök där vår sköterska ville se hur Frank tar sig fram. När hon såg hur han hasar sig fram på rumpan och tog sig fram så sa hon att det bara är en tidsfråga innan han kryper. Och ikväll hände det! Mitt i leken med pappa inne på sitt rum var Brios myra på hjul så intressant att han tog ett och sedan två, tre krypsteg. Sen var det så intressant så krypandet fortsatte och det var roligt att krypa fram till dammsugarslangen.. Han har sovit oroligt några nätter i rad nu och när han vaknat nattetid har han suttit uppe i sängen&i krypställning i sömn så vi har anat att det är på gång. Och idag hände det. Ska bli spännande att se hur morgondagen ter sig..

/Mel
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0