Ett helt decennium! - firandet av en 10-årig kärlek

Igår var det en stor dag för oss. Det var nämligen hela 10 år sedan jag och min prins, numera maken A fann varandra ute i Stockholms nattliv. Galet men underbart! Vi var bara 18 och 20 år gamla, väldigt små! Det var ödet som gjorde att vi råkade befinna oss på samma nattklubb, jag var ute med en tjejkompis och maken ute på lumparträff. Valet föll på nattklubben på grund av den generösa öppettiden ända fram till klockan fem. Hur vi lyckades hålla oss vakna till klockan fem på morgonen då är idag en stor gåta för mig men jag antar att tiderna och preferenserna förändras.. Hursomhelst är det ganska häftigt då maken min i stort sett aldrig lämnade sina hemtrakter för att gå ut i Stockholms centrala nattliv men just där och då gjorde han det, denna enda kväll och då befann vi oss på samma plats. Vi fann varandra helt och hållet utan att vara sällskap kände varandra eller integrerade på något sätt dvs. det var inte genom gemensamma vänner eller bekanta. Det var alltså så enkelt men ovanligt (?) att just vi två råkade se varandra och fatta tycke. Det är så jag kommer ihåg det och att det var en väldigt stark känsla av KLICK.. Om man upplevt den så vet man vad jag pratar om. Våra kemier klickade direkt och det var en väldigt stark känsla direkt. 
 
Hursomhelst så var det så vår kärlekssaga började. Eftersom vi var väldigt unga när vi träffades har vi hunnit uppleva väldigt mycket tillsammans, allt från att ta studenten till att välja yrke, studieåren, första jobbet, flytt, förlovning, bröllop. Även väldigt tuffa händelser som de flesta par aldrig upplever under sin livstid och faktum är att sjukdom/skada gjort att det inte alls är att ta för givet att vi faktiskt står här idag, vid liv tillsammans. Trots de tråkiga och tuffa tiderna i våra liv har vi lyckats ta oss igenom dem tillsammans och är nu starkare än någonsin. Tillsammans har vi blivit vuxna och det största äventyret som vi nyligen gett oss in på är naturligtvis att bli föräldrar. Alla ord känns egentligen för futtiga eftersom det är en väldigt stark känsla för mig, omöjlig att sätta ord på hur man kan känna efter så många år&upplevelser tillsammans. Känner mig rörd, glad& stolt!  Vänner, älskare &tvillingsjälar - mitt allt, det är det närmaste jag kan komma med ord!
 
Eftersom vi numera är föräldrar till en liten kille på fem månader (på dagen idag!) så blev det inga weekend/hotellövernattningar för oss. Vi startade dagen med att äta lyxfrulle, en 10-årstårta á la prinsess & mousserande i glasen blev det..
I present av mig fick maken en ny doft, fotobok med bilder på våra år ihop samt en tavelram&med en text med en av de första bilderna på oss.
 
Jag blev överraskad av ett blombud på morgonen och en jättefin blombukett! Blev också lovad en present lite längre fram, men den ville maken gärna ha hjälp med eftersom han inte ville chansa vad gäller det.. Uppskattas av mig - det handlar nämligen om något i smyckesväg och jag är ganska petig&vet vad jag gillar och inte gillar.
Sedan var det dags för oss att lämna över sonen hos barnvakterna dvs. Farmor& farfar och bege oss ut för en heldag med massor av partid. 
Vi hade bokat in två timmar med privat spa/relax och det var ljuvligt att sjunka ner i varm bubbelpool och kunna slappna av till 100%. Efter att ha blivit förälder känns en sådan sak extremt lyxig. Efter det bar det iväg mot restaurangen där vi bokat bord. Vi åt på Brasserie Le Rouge i gamla stan. Väldigt god mat och en häftig restaurangmiljö som förde tankarna till Moulin Rouge. Perfekta stället för att ta med sig sin älskade. Vid niosnåret kom vi hem igen och då var längtan efter vår lilla pojke stor. Vi blev glada& lättade när vi hörde att allt gått bra och att vår lilla kille varit nöjd och glad i stort sett hela dagen.
 
Ett mysigt firande av våra tio år tillsammans!
 
/Mel


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0