Första födelsedagen som mamma

Det har varit dåligt med uppdateringar på bloggen senaste tiden. Det beror på att livet med en 2 månaders gammal son är fullspäckat och går i rasande fart! Kan inte förstå att det redan är november, känns som att det var alldeles nyss som jag gick runt höggravid och väntade på att vår lilla Krabat skulle komma till oss.
Frank har redan blivit så stor som 2 månader - knasigt men roligt.
Det har hänt så otroligt mycket med hans utveckling och det är väldigt spännande att följa. Just nu ligger han ute i vagnen på uteplatsen och jag hoppas att han sussar gott en stund till..

Igår var det dags för min födelsedag. Hela 28 år blev jag! Känns konstigt att det faktiskt är tio år sedan jag fyllde 18 och blev myndig. Kommer ihåg det så väl, då var det krogpremiär och jag var klädd i "den lilla svarta" och var pirrig i magen. Det blev en jättelyckad utekväll med två kompisar då den gången för tio år sedan men jag kommer ihåg besvikelsen när killen jag dansat och umgåtts med hela kvällen inte ville gå på dejt med mig efteråt.
Nåväl, det gick ju flera tåg som tur är :-)
Det känns som att jag gärna hade kunnat fylla 30 år då jag känner att jag "bockat av" de saker som känts viktiga för mig att göra. Jag har utbildat mig&tagit examen, träffat mannen i mitt liv och gift mig och så klart det senaste men kanske också största, blivit mamma. Känner mig otroligt glad och tacksam och har absolut ingen åldersnoja.

 Frank och "beundrarposten" jag fick

Igår blev jag väckt av maken&sonen som sjöng och så fick jag ett fint kort & vackra rosor. Dagen innehöll också inköp av en amningsbh modell stadig&snygg, i en underklädesaffär här i stan som maken köpt presentkort till. Känns otroligt bra jämfört med den billiga och sladdriga varianten som jag inhandlade på h&m strax efter förlossningen.

Presentkort & eftermiddagsfika
 
Rosorna jag fick av maken - i en väldigt vacker färgnyans

Sedan var det dags för en riktig lyxstund - klassisk ansiktsbehandling med massage på 75 min. Min första "egentid" bortsett från en snabbis på Ica. Helt ljuvligt!
På kvällen hade vi barnvaktspremiär, Franks farmor&farfar kom hem till oss och vi smet iväg och åt en utemiddag. Det var också ljuvligt att bara sitta och äta ostörd och ostressad tillsammans. Händer inte så ofta nuförtiden;) Frank sov under de 2,5 timmarna vi var iväg. Farmor&farfar var besvikna över det men vi föräldrar var nog ganska nöjda över att det inte var gallskrik.

En helt perfekt dag som gav mig massor av energi!


 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0