Pyssel till Krabatens rum

I helgen pysslade jag lite till det blivande bebis-/barnrummet.
Efter vår tapetsering blev det över en hel del tapeter och det passar mig bra, för det fungerar fint till lite pyssel. Jag klippte loss en liten bit, precis stor nog att passa in i en ram. Sedan skrev jag en text på datorn, skrev ut den och klippte till en mindre storlek. Hittade lite gammal karton från vårt bröllopspysslande och skar till den också i en bra storlek. 
I och med flytten hittade jag lite gamla bokmärken samlade i två mappar. Det är bokmärken jag samlat på som barn. Valde ut ett av dem och klistrade fast allt på tapetbiten. Sedan satte jag fast allt i bildramen. Själva ramen är gammal och jag misstänker att det härstammar från min mormor.
 
Lite rörig beskrivning, men bilderna får tala för sig själva!
 
 

Det färdiga resultatet - här med alla Krabatens "polare". De två nallarna till vänster är faktiskt både makens och min första nalle!
 
/Mel
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0