Lyssnat till hjärtljuden - magiskt, underbart!

Hej!
 
Idag har vi varit på vårt efterlängtade barnmorskebesök. Tycker att det är så roligt att gå dit även om det kanske inte är så mycket "nytt" som händer där. Det viktigaste är att få det bekräftat att allt är väl med den lille därinne. Som tur är var allt jättebra och Krabaten mådde bara bra enligt bm. Idag var första gången hon mätte min mage och tog det såkallade sf-måttet. Jag låg på 24 på skalan, vilket tydligen var helt normalt i 25 fullgångna veckor. Hon lyssnade även på hjärtljuden med "apparaten" (som jag inte kommer på vad den heter) och hjärtat slog fint. Det som var roligt är att precis då hon skulle lyssna till hjärtat och höll på och bökade med apparaten sparkade Krabaten till med en riktig karatespark så att hela magen böljade. Det var första gången jag såg att magen rör på sig så mycket vid en spark haha..
 
Bm frågade om jag fortfarande tränar och det gör jag ju, har fortsatt gå på medelgympan på Friskis även om det nu börjar kännas tyngre och tyngre. Dock rekommenderade barnmorskan att jag undviker hopp och skutt för att det tydligen bara kan göra eventuella problem med bäcken/rygg värre. I ärlighetens namn har jag hoppat och skuttat, senast igår - även joggat lite på jympan. Känner såklart efter hur det känns i kroppen. Tycker att det är roligt att gå på jympan, det skulle kännas väldigt trist att bara lägga ner nu men jag kanske kan försöka anpassa det för mig och strunta i att hoppa runt så mycket när jag väl är där.
 
Det enda som var dåligt eller som kan förbättras är mitt järnvärde som trots järntabletter gärna får vara högre. Så nu ska jag åka dosen tabletter från 3 per dag till 4 stycken. 
 
Nästa bm-besök blir i mitten av juni och då ska vi även gå på föreläsning för blivande föräldrar, det blir spännande!
 
hoppas ni har en skön kväll, själv har jag jobbat i någon timme hemifrån och börjar känna mig riktigt trött. Sängdags tror jag!
 
Jag och Krabat i magen 
 
/Mel


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0