Älskade, fina Krabat - vårt julmirakel!

Nu har det blivit dags för mig att berätta här på bloggen om något som fortfarande är litet, men som samtidigt är det absolut största som hänt för oss.
Hela det nya året 2013 har präglats av det lilla livet som växer inuti mig och ja, vi ska (om allt fortsätter att gå väl) bli föräldrar i år till en liten krabat.
 
Vi trodde att vi skulle vandra Inkaleden sommaren 2013 men ödet hade visst andra äventyr i siktet för oss. Visst hade jag undrat att de där dagarna var sena och till slut blev vi tvungna att faktiskt göra ett test Annandag jul förra året.
Det var en liten chock att se det där "berömda" plusset och faktiskt inte alls som jag föreställt mig att det skulle vara nämligen inte helt planerat och beräknat. Men livet blir visst inte alltid exakt som man tänkt sig, det om något har jag lärt mig de senaste åren i mitt liv.
Det var en helt obeskrivlig känsla att få veta att vi väntade vårt första barn och det var både tårar och skratt. Vi skålade in det nya året 2013 i alkoholfritt bubbel och det känns som det mest spännande året hittills i våra liv!
 
Efter en väldigt tung tid i våra liv känns det som att alla tårar, all sorg kommit tillbaka i form av glädje och lycka! Efter att länge ha haft en gnagande framtidsoro i maggropen har den förbytts till en spirande framtidstro. Det är inte så lätt att förklara men efter en lång tid som präglats av tråkiga och tunga tankar har denna nyhet slagit ner som en enorm glädjebomb i våra liv och i stort sett suddat ut allt det tråkiga. Fokuset har skiftat och just nu är det helt och hållet riktat mot det lilla livet som växer. 
 
 
Den finaste julklappen två människor kan få - vårt eget lilla julmirakel!
 
Idag har vi varit iväg på RUL dvs. rutinultraljudet och sett det lilla hjärtat picka och vår lilla Krabat röja runt i magen. Vi har gjort ett tidigt ultraljud för några veckor sedan och det som är lite förvirrande är att vi fått två olika datum för beräknad födsel. Jag vet inte vilket datum man ska förlita sig på och det spelar egentligen ingen roll då det mycket väl kan gå över tiden ändå. Men det hade varit roligt att veta exakt på dagen hur långt gången jag är.
Som det ser ut kommer bebisen i slutet av augusti i år :-)
 
Framöver kommer bloggen att handla mycket om det stora som sker, vår väntan och graviditeten. Krabaten har vi döpt lillen till och det namnet kommer säkerligen att nämnas några gånger här på bloggen under de kommande månaderna.
 
Hoppas ni vill hänga på och följa vår väntan!
 
/ Lycklig Mel
 
  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0