Projekt soffbord

Idag har vi fixat med lite olika grejer, besök till banken för att lösa ut en utbetalning (i sista minuten som vanligt! ), biblioteket och sedan en sväng till Rusta för att inhandla diverse grejer.
Vi tog också tag i ett inköp vi planerat länge, nämligen betsolja till våra soffbord.
 
Våra soffbord är inköpta på Mio och har något år på nacken, det var en present från min pappa&farfar under mina fattiga studentår och kommer ihåg glädjen då vi ställa in de efterlängtade soffborden i vardagsrummet.
Jag gillar fortfarande formen på borden men dock passar den ljusa eken inte riktigt ihop med valnötsgolvet i vår nya lägenhet. 
Så vad göra? 
Jo - göra ett försök med att piffa upp borden så att de passar lite bättre in i vårt nuvarande vardagsrum.
 
Sagt och gjort, efter inhandling av betsolja har maken idag tagit tagi projektet och slipat borden och sedan betsat med mörk betsfärg. Nu återstår en lång torktid för att sedan slutbehandlas med olja för att tåla slitage lite bättre.
Det tråkiga är att maken lyckads spilla lite bets på vardagsrumsgolvet, trots x antal tidningspapper på golvet och det blev en ganska så tydlig och inte helt charmig fläck mitt på golvet.
 
Well well, vi kanske ändå kommer att behöva en matta i vardagsrummet nu när vi snart är en barnfamilj..
Han är lite surig efter denna tabbe men vad gör man, det är ju ändå inte hela världen.
 
Jag ska visa resultatet här framöver, håller tummarna för att det blir fint!
Fortsättning följer...
 
Ytan på ett av de gamla borden. Syns att det stått ett och annat drycksglas på bordet..
 
 Ett färdigslipat och det andra inte..
 
/Mel


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0