Final countdown.. två dagar kvar

Redan onsdag!
Nu är det bara ynka två dagar kvar tills min efterlängtade och välbehövliga semester. Kommer inte ihåg att jag någonsin skulle ha längtat såhär mycket efter lite ledighet och möjlighet att bara landa i allt som är och komma skall. 
Det har varit toklugna dagar på jobbet, vi är inte så många kvar - de flesta har försvunnit på sina semestrar och det gör att jag bara längtar ännu mera. Men jag ska inte klaga, det finns sina fördelar med lugnet på jobbet. Det är ingen stress att tala om och det händer väl att det blir en lite längre lunch eller fikarast än vanligt..
 
Trots sega jobbdagar är det som sagt i skrivande stund bara två dagar kvar. Känns härligt samtidigt som det känns konstigt, känner mig nervös över hur allt kommer att bli framöver med allt det nya. Hur kommer livet med en nyfödd bebis att vara? Hur kommer det att fungera med amning, allt det praktiska? etc. 
Mina tankar kretsar mer och mer kring förlossningen som närmar sig med stormsteg men också vardagen efteråt. 
Mycket praktiska frågor men också oro kring allt det okända som vi faktiskt inte har en susning om. 
Men jag antar att det bara gäller att ha tillit till att allt löser sig.
 
Angående förlossningen har vi bokat in oss på en tvådagars profylaxkurs. Kursen är under nästa vecka och det ska bli intressant och roligt att få börja tänka på allvar på förberedelse inför förlossningen. 
 
Apropå magen, här är den i mitten av april..
 
och nu i början av juli, vecka 33. Den har växt till sig lite!
 
/Mel
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0