Äntligen Ikea och fixarsöndag

Nu har vi äntligen, äntligen varit till Ikea och storshoppat.
En Ikea-tripp har länge varit inplanerad för vår del, men på grund av att vi varken har bil eller körkort är det inte så enkelt och snabbt att få till en sådan. Iallafall inte om man ska köpa lite större grejer och gärna vill ha hem dem på en gång. 
Men allt går, med lite planering! Till vår räddning kom min mamma som hade denna helg ledig och då passade vi på att boka in en Ikeadag. Jag har känt mig lite stressad över att få till denna tripp, kanske för att jag känt att listan över saker som behöver fixas innan bebisens ankomst är milslång och tiden knapp samt att jag gärna vill få så mycket som möjligt klart innan jag blir alldeles för stor och otymplig. 
Som tur är har vi de senaste helgerna betat av rätt så mycket sådana saker som står på den där listan, det känns jätteskönt och min stress börjar också släppa. Sedan kan man pyssla med småsaker under semestern i lugn och ro här hemma, men att åka iväg och inhandla stora saker känns väldigt skönt att ha klart.
 
Kaos hemma igårkväll. Vi hade en lång lista på saker som skulle inhandlas som inte var "bebissaker" så det blev en hel del som fick åka hem med oss. Mest grejer som vi länge planerat att inhandla som överkast till sängen, skoblock, klädpåsar, sängbord, kökshanddukar etc.
 
Här monteras spjälsäng! Det största ikeainköpet till Krabat. Kändes konstigt att ställa in en spjälsäng i barnrummet, smått overkligt:)
 
 
 
Köpte även spjälsängsskydd (dock ångrar jag nu att vi inte köpte ett enkelt vitt till också, bra med två stycken utifall), täcke&kudde, madrasskydd och filtar.
 Mormor ville absolut köpa en sovpåse till Krabat, det fick hon - tack så mycket säger vi!
En söt, liten pekbok och skallra fick också följa med.. Köpte även två tavellister som vi ska försöka få upp i barnrummet, tänkte ställa barnböcker där.
Den här insisterade jag på att ta med hem till Krabat! En jättesöt stol storlek mini, Sundvik heter den och som maken sa kommer den inte användas på ett par år men den var såå söt och Krabats kompisar kan sitta på den tills Krabat blir större...
 
 Dessa har jag läst om på föräldraforum, små frottehanddukar i tiopack. Ska tydligen vara himla smidiga och bra.
 

Idag har vi mestadels haft en fixardag och monterat Ikeagrejer, fixat och trixat. En kvällspromenad i fina vädret har vi också hunnit med och så en fika på uteplatsen.
Vi köpte även en annan större sak i helgen men det visar jag en annan dag.
Imorgon inleder jag sista jobbveckan på mycket länge, känns härligt och konstigt - lite blandade känslor. Mest av allt längtar jag dock efter att få lite semester!
 
/Mel
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0