Nytt och ett alldeles underbart år framför oss..

Så känns det just nu. Är helt övertygad om att detta år kommer att vara ett år som går i glädjens tecken.
Nu har vi lagt det gamla året bakom oss och ärligt talat har det varit ett mycket tufft år för oss med många tårar och energi som stulits från själen. Vi har självklart också haft fina och glada stunder men jag vill också vara helt ärlig med vilket jäkla jobb det är att göra när man ska komma tillbaka efter en allvarlig sjukdom/skada.
 
Vårt år började med att min make började på dagrehabiliteringsavdelning där han spenderade någon månad. Efter det blev han äntligen utskriven och tre månaders arbetsträning följde. Efter det började han så smått arbeta 25% och sedan 50% vilket han är uppe i nu. Varje fas har haft sin tid och sina egna orosmoment och funderingar.
Två jobbiga händelser i år har varit rättegång där maken varit "offret" och inte den åtalade samt då transportstyrelsen efter ett års påfrestande byråkrati äntligen tog makens körkort. Bägge händelserna innebar dock en stor lättnad för oss, en känsla av att nu kunna gå vidare utan att vara fast i långsam byråkrati.
Visst, det återstår nedsättningar som vi kommer att få leva med resten av livet men vi har gjort ett sånt jättejobb med att bearbeta och slicka våra sår så jag vet i mitt hjärta att framtiden är ljus och att den är vår <3 .
 
 
Lite bilder från vår julafton. Min julklapp av maken var presentkort på valfri behandling på ett nyöppnat skönhets/hälsocentra här i stan. Har redan bokat in ansiktsbehandling till senare i veckan!
 
Vi firade som sagt hemma hos min lillebror & hans sambo. Det var ett jättemysigt firande och extra mysigt för mig som inte firat med "min" familj på flera år. Till efterrätt fick vi saffranspannacotta, mycket god och julig efterrätt.
 
Bubblande jul
 
Juligt hemma hos lillebror & hans käresta
 
 
 Sist men inte minst, en "halvhemlig" bild på mig i min nya klänning inhandlad särskilt inför julafton.
Det var den som gömde sig innanför paketet från Zalando som jag skrev om här på bloggen för någon vecka sedan. Kände mig supersnygg i min klänning och fick många komplimanger för den!
 
 
En väldigt speciell stund för mig var på julafton då vi tillsammans med min mamma och make besökte midnatssmässan på julafton i mammas närmaste kyrka. Jag och maken tände två ljus. Det som kändes så speciellt var att det var exakt samma kyrka där jag och min mamma i september 2011 besökte en vanlig gudstjänst för att få tröst i den tunga situationen vi befann oss i. Det var alltså en tidpunkt då maken låg och sov i koma och ingen kunde säga vad som skulle hända. Då tände jag och mamma varsitt ljus för att sända all värme och kraft till maken där på sjukhuset.. Det kändes så häftigt och underbart att mera än ett år senare vara på samma plats och få tända ljuset ihop med maken <3
 
Hoppas ni alla haft en underbar julhelg och att ni alla får ett gott nytt år 2013!
 
/Mel
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0