Nyårskarameller - Mels nyårsdukning

I år firade vi det som troligtvis var vår lugnaste nyårsafton någonsin.
Vi var bara vi två på hemmafronten, massor med tända ljus och en god middag bestående av potatisgratäng och oxfilé. Vi kände för att göra det väldigt enkelt för oss själva, så det fick bli så och det var riktigt gott.
Lagom till tolvslaget vandrade vi iväg till stadsparken för att skåla i mousserande vin och titta på alla vackra fyrverkerier. Efter det vandrade vi hemåt igen och då blev det faktiskt raka vägen till sängen. Det gör mig inget faktiskt, tvärtom har jag känt mig pigg och välmående idag - något jag gissar att många inte gör denna dag.
 
Pysslig som jag är ville jag försöka mig på en lite festligare dukning det nya året till ära
 
Hittade gamla servetter i silver som passade fint. Klippte av snittamaryllisen som vi haft i vardagsrummet. Tog några julgranskulor som jag brukar ha i blomarrangemang. Toppade det hela med små "iskristaller" - prydnadsstenar som jag hittade i min pyssel/ljuslåda.
Glasen fick vi i julklapp och de passade perfekt med sina silverdetaljer.
 
Blev ganska nöjd med tanke på att det var med väldigt enkla medel jag svängde ihop dukningen.
Julblommor som behövde en liten uppfräschning och gammalt jox.
 
Gott nytt år 2013 :)
 
/Mel
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0