The answer is still yes,yes,yes...!

Idag är det exakt sex år sedan min fina A, med andra ord maken blev min fästman.
Jag kom hem efter att ha varit och besökt min mamma och hemma i vår lägenhet var det mörkt, med ljuslyktor som lyste upp hela vägen från hallen till vardagsrummet där min dåvarande sambo väntade med rosor och en fråga som jag fortfarande svarar "ja" till varje dag. Numera har han avancerat till att vara min make och det är jag mycket lycklig över. Jag kommer ihåg datumet men när svärmor ringde imorse och gratulerade var min första reaktion "vad har jag missat nu?" - kopplade inte alls att det var förlovsningsdagen hon syftade till.. Eftersom hon klippte ut vår förlovningsannons då för sex år sedan och sparade så hade hon stenkoll på dagen idag.
Vi firade förlovningsdagen innan vi gifte oss men numera då vi gift oss känns förlovningsdagen inte riktigt "lika viktig" så firandet spar vi till bröllopsdagen i sommar.
 
Annars har vi haft en väldigt lugn dag som startade med lång frukost, en långpromenad har vi också hunnit med - jag passade på att smita in på Åhlens och köpa torrshampoo och ansiktsrengöring. En semla var har vi också lyckats klämma i oss och nyss har vi ätit middag som bestod av persiljetorsk med sötpotatispuré. 
Kvällen fortsätter i samma lugna stil och är det ingen bra film på tv:n så är risken stor att det blir mello som i melodifestivalen, även om jag aldrig varit något stort "mellofan".
 
 
 
Vår förlovningsannons men några år på nacken.. men citatet är fortfarande ett av mina favoritcitat - så sant! 
 
Hoppas ni får en trevlig lördagskväll,
 
/Mel


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0