1 år sedan plusset

Idag har jag varit iväg en längre bit hemifrån för första gången sedan Frank föddes. Utan Frank vill säga. Det vankades tjejträff i Stockholm och det är ändå en bit på ca 6 mil från oss så lite nervöst var det. Men det gick fint! Idag är det ett helt år sedan vi gjorde graviditetstestet och fick det lilla men väldigt tydliga plusset. Denna tid för ett år sedan hade jag vetat att jag skulle bli mamma i ungefär två timmars tid och det var många tankar och känslor. Det var inte alls som jag föreställt mig det innan och jag kommer ihåg att en snabb beräkning och googling menade på att jag var i vecka 6. Vi läste på någon graviditetssida på nätet att embryot redan hade ett hjärta och att det kändes så stort och overkligt. Maken sa att han inte skulle kunna sluta pussa på magen nu och vi fotade både stickan och magen. Då hade vi verkligen ingen aning om vad som väntade bara att livet nu skulle förändras helt. Från den dagen till idag, från den lilla bönan till vår lilla kille idag hela åtta kilo väger han och kan skratta, gripa tag, kommunicera med röst och blick.. Det är helt otroligt vilket mirakel det är med livets början och hur häftigt livet är! Från plusset till idag har bjudit på mitt livs mest minnesvärda och fantastiska ögonblick. Fyra månader fyller han idag dessutom vårt lilla julmirakel. Grattis från mamma&pappa!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mels blogg

Bloggar om mina mammadagar & små och stora tankar !

RSS 2.0